دانلود کتاب قرآن و ظهور حضرت مهدي (عج) برای موبایل
نوشته شده توسط : منتظر

 

دانلود کتاب قرآن و ظهور حضرت مهدي (عج) برای موبایل : نرم افزار اسلامی موبایل : سایت تخصصی نرم افزار مذهبی موبایل اینبار کتاب قرآن و ظهور حضرت مهدي عليه السلام را برای گوشی موبایل تهیه کرده که کاری از گروه قائمیه اصفهان میباشد . برای دانلود این نرم افزار موبایل و مشاهده مقداری از متن کتاب قرآن و ظهور حضرت مهدي عليه السلام به ادامه مطلب بروید .

 

قرآن و ظهور حضرت مهدي عليه السلام (6)


خداوند متعال مي فرمايد: (فهل ينظرون الا الساعه أن تأتيهم بغته فقد جآء اشراطها فأني لهم اذا جآءتهم ذکراهم)(1)؛ «آيا جز اين انتظار دارند که قيامت ناگهاني بر پا مي شود، پس نشانه هاي آن آمده است، اما هنگامي که بيايد تذکر آن ها سودي نخواهد داشت».
«اشراط» جمع شرط به معناي علامت است. و اشراط الساعه به معناي علائم قيامت است.
برخي از مفسرين شيعه و اهل سنت در ذيل آيه ي فوق روايات مهدويت را ذکر کرده اند به جهت آن که تحقق ظهور مهدي عليه السلام را يکي از علائم مهم برپايي قيامت دانسته اند.
احمد و ابوداوود از ابوسعيد خدري روايت کرده اند که رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود : «قيامت برپا نمي شود تا آن که مردي از اهل بيتم فرمانرواي زمين شود... زمين را پر از عدل و داد خواهد کرد آن
گونه که قبل از آن پر از ظلم و جور شده باشد، اين حکومت هفت سال طول مي کشد.»(2)
ترمذي نيز با سند صحيح از ابي هريره نقل مي کند که رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود: «اگر از عمر دنيا تنها يک روز باقي باشد خداوند آن روز را طولاني مي کند تا مردي از اهل بيتم که هم نام من است متولي زمين گردد.»(3)
در مصادر روايي و تفسيري شيعه نيز همين مضمون به نحو متواتر از پيامبر اسلام و اهل بيت معصومش عليهم السلام رسيده است.
امام حسن عليه السلام از امام علي بن ابي طالب عليه السلام و او از رسول خدا صلي الله عليه و آله نقل کرده که فرمود: «قيامت بر پا نمي شود تا آن که قائم به حق قيام کند و اين وقتي است که خداوند عزوجل اذن دهد. هر کس او را متابعت کند نجات يافته و هر کس از او تخلف نمايد هلاک شده است...».(4)

پي نوشت :

1- محمد صلي الله عليه و آله/ 18.
2- درّ المنثور، ج7، ص487.
3- همان.
4- منتخب الاثر، ص223.
منبع:کتاب قرآن و ظهور حضرت مهدي عجل الله فرجه

 

دانلود کتاب قرآن و ظهور حضرت مهدي (عج)




:: موضوعات مرتبط: موبايل , كتاب موبايل , نرم‌افزار و بازي , ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست